19. Za čo sa dnes hnevám

Vek:

Trvanie:

Téma: zvyšovanie citlivosti voči svojmu prežívaniu a prežívaniu iných

Film: -

Pomôcky: staré noviny, starý papier

Keď máme možnosť hovoriť aj o tom, čo nás hnevá a niekto nás s naším hnevom vypočuje a prijme, menej potrebujeme svoj hnev ventilovať inde, nepriamo.

Posadajte si so žiakmi do kruhu a rozprávajte sa spolu o tom, čo vás niekedy hnevá, vie rozzúriť do nepríčetnosti alebo čo vás v poslednom čase veľmi nahnevalo. Pridajte k rozprávaniu o hneve aj fyzickú aktivitu – celou silou zhúžvite noviny do guličky a odhoďte ju do stredu kruhu. Urobte postupne spoločne takúto veľkú kopu odhodeného hnevu. Žiakom môže pomôcť hovoriť o ich hneve, keď začnete vy svojím. Čo by mali ešte chuť spraviť, keď sú veľmi nahnevaní okrem zhúžvania novín? Čo všetko používajú na bezpečné vyjadrenie hnevu? Kedy ich hnev prejde? Ako je možné vyjadriť niekomu, kto sa hnevá, že mu rozumieme? Čo naopak vôbec nefunguje? Skúste spolu nájsť príklady na obidvoje (nefunguje napr. „upokoj sa, veď sa nič nestalo“, pomáha „rozumiem, to ťa naozaj muselo veľmi hnevať“).

Na záver si môžete dať aj koliesko rozprávania o tom, z čoho sa viete veľmi tešiť alebo čo vám naposledy urobilo radosť. Veľkú kopu hnevu môžete spolu vyhodiť do koša.

NA STIAHNUTIE